Klik dan lihat

Tuesday, January 11, 2011

Exxon-Mobil yakin dengan Kerajaan Malaysia tetapi rakyat sudah tidak yakin dengan BN


Propoganda dan taktikal begitu berkesan dalam membentuk persepsi dan keyakinan umum tetapi jika Matahari terbenam di Putrajaya adakah ianya boleh ditutup dengan Nyiru.

Rakyat semakin tertekan. Rakyat semakin sesak nafas. Rakyat semakin teruk dibuli. Rakyat semakin hilang pedoman. Rakyat semakin muak dengan janji-janji penipu. Rakyat paling menyampah dengan polisi ala cuba-cuba kerajaan. Rakyat semakin berang dengan dasar yang diluluskan terlebih dahulu sebelum kaedah perlaksanaan yang tidak dirancang terlebih awal. Rakyat semakin benci dengan kaedah pembantaian terhadap golongan yang tidak berkemampuan mahupun golongan sederhana. Rakyat paling sakit hati dengan pelan-pelan yang tidak menampakkan hasil yang dilaungkan oleh kerajaan.

Kerajaan kata ekonomi Malaysia hebat tetapi mana buktinya ? Apa yang rakyat dapat ? Orang kampung yang menoreh getah sedang hebat memuji kerajaan tetapi tidak sedar bahawa itu hanya sementara manakala yang tersiratnya harga pasaran yang melambung tidak akan menurun seiring dengan harga pasaran komoditi negara yang akan menurun tidak lama lagi.

Menteri-menteri makin bijak. Semakin bijak berniaga. Semakin bijak menekan rakyat. Menteri-menteri sudah hilang prinsip mendokong kebajikan rakyat tetapi taksub dengan prinsip meningkatkan kepentingan korporat di Malaysia yang nilai teras utamanya sudah hilang dari memori.


No comments:

Post a Comment