Klik dan lihat

Sunday, February 13, 2011

Sokong Pembangkang bererti melawan kerajaan

Ini adalah mentaliti sampah, itu yang dapat dirumuskan terhadap golongan yang beranggapan kerajaan adalah milik parti tertentu apabila berkuasa. Jika sedang berkuasa maka tidak layak parti lain menentang mereka dan tidak layak jika ada ideologi yang berlainan dengan parti yang memerintah, oleh itu sangat sampah pilihanraya yang diamalkan di Malaysia ini jika masih ada lagi sampah sarap yang berfikir seperti sampah.

Harus diingat parti dan kerajaan adalah dua entiti yang berbeza. Kerajaan Malaysia adalah milik seluruh warganegara Malaysia tidak kira apa pun faham politiknya. Kebebasan memilih mana-mana ideologi yang berdaftar adalah termaktub dibawah sistem raja berpelembagaan. Jika masih ada sampah yang bersuara busuk dan hanyir dengan mengatakan tidak boleh langsung menyokong pembangkang kerana ianya dikatakan menentang kerajaan maka terus menerus lah sampah itu diperbodohkan dan cuba memperbodohkan orang lain.

Jika begitu fahamnya maka, golongan Barisan Nasional yang berada di bawah Negeri kekuasaan Pakatan Rakyat boleh dilabelkan sebagai pengkhianat dan penderhaka kerana tidak menyokong kerajaan negeri mereka.

No comments:

Post a Comment