Klik dan lihat

Wednesday, June 29, 2011

Haram Bersih


Syukur alhamdulillah dengan jaminan dan ketegasan yang bakal diambil oleh pihak polis terhadap perhimpunan haram yang bakal dianjurkan oleh NGO Kotor. Amaran tegas itu amat tepat dan solid kerana rakyat sudah muak dengan retorik politik yang beragenda sampah sarap.

Untuk menjadi popular,Sampah sarap dilihat sebagai hero dengan cara memijak lawan. Cara itu dilihat sudah sebati dengan perjuangan sampah Pakatan Rakyat. Isu yang cuba dibawa oleh sampah-sampah tersebut amat tidak releven kerana isu tersebut sering dimainkan dan ianya berulang-ulang tanpa jemu. Rakyat semakin muak kerana sampah-sampah tersebut dilihat cakap tidak serupa bikin. Semakin lama, bijak pandai dapat menilai bahawa mereka berpolitik secara bodoh kerana melakukan fitnah dan pembohongan tanpa fakta yang kuat dan tidak berasas. Apabila ianya berterusan sudah pasti ada pihak dungu yang mudah percaya dengan omongan dan tipu daya munafik. Sungguh malang apabila ianya dibawa ke sidang khutbah jumaat tanpa dungu-dungu tersebut menyelidikinya dengan lebih lanjut mengenai isu yang sebenar berpandukan pandangan pakar dan bukti yang kukuh.

Kebebasan bersuara, dan kebebasan atas segala-galanya digunakan oleh sampah-sampah tersebut. Apabila situasi itu berlaku maka semakin ramai bangkai yang dipengaruhi oleh sampah terpedaya dan lupa terhadap sampah yang mengetuai Bersih tersebut, mereka lupa bahawa sampah tersebut adalah pejuang yang mengugat keharmonian rakyat Malaysia. Mereka lupa, bagaimana sampah tersebut memainkan isu agama atas dasar kebebasan fikiran sampah mereka. Sampah itu jadi idola mereka hanya kerana ianya boleh memburukkan imej kerajaan. Itu sahaja, pengiraan yang sangat dungu dan sampah.

1 comment:

  1. jom ke Kuala Lumpur utk membersihkan sampah2 nie

    ReplyDelete