Klik dan lihat

Wednesday, June 15, 2011

Katakan Tidak Kepada Himpunan Haram Bersih


Ini bukan budaya kita, itu budaya pengkhianat negara. Budaya bajingan yang akan merosakkan imej negara. Pelik apabila lihat pemikiran sampah yang suka membawa kebusukan kepada negara sendiri semata-mata memenuhi kepentingan peribadi tertentu yang bertujuan supaya kerajaan dilihat kotor manakala mereka yang sampah itu dilihat bersih.

Himpunan yang membawa kacau bilau itu bukan ajaran islam, tetapi tidak faham lah kita jika ada golongan ulama' yang membolehkan himpunan haram ini berlandaskan hujah sampah mereka. Setahu kita, islam membawa perkhabaran gembira dan meletakkan keamanan dihadapan. Landasan kebenaran adalah untuk keharmonian sejagat.

Ada juga dengar-dengar suara sampah yang cuba menghalalkan perhimpunan sampah itu atas alasan demokrasi. Tidak faham lah kita apa itu demokrasi, adakah demokrasi itu hanya berlaku apabila sebelah pihak diburukkan manakala sebelah pihak lagi di puji dan di dewa-dewi kan.

Mungkin perhimpunan haram ini dapat memuaskan hati penyokong yang beragenda sampah dan berfikiran lembu tetapi bagaimana pula dengan hak dan kebebasan orang lain yang mencintai keamanan. Bagaimana pula dengan Hak orang lain, yang bijak pandai kerana menjauhi kekecohan.

Saya Menyeru kepada pihak berkuasa agar mengambil tindakan yang amat tegas terhadap lembu-lembu suruhan sampah ini supaya mereka insaf dan terbuka dihati dalam usaha memahami sesuatu pengajaran yang berguna. Alangkah baiknya jika lembu-lembu ini tidak dibiarkan berpeleseran merata-merata sehingga menyebabkan tanaman orang lain rosak dan binasa.

10 comments:

  1. bodoh punya artikel... sudah terbukti kerajaan rasuah sejak lama dahulu. fikirkan la yang u sudah ambil rasuah sejak turun termurun dan sekarang ada orang kacau.. apa u yang akan buat? apa u tahu demokrasi.. himpunan aman pun tak boleh? mana hak rakyat?? u tahu apa itu hak? mungkin tak tahu sebab sudah cuci dekat UMNOO. tolong praktik agama dengan zaman sekarang dan bukan yang dekat zaman batu. tanya u sendiri.. datuk u punya rambut style sama dengan zaman sekarang?? pusing la otak sikit.. rotate sikit ooi... jangan macam dungu

    ReplyDelete
  2. aku sokong bodoh piang sapa join jadi barua cina ja.Takyah tunggu Cina, Melayu Liberal spt hishamuddin rais,RPK, Emcee Fahmi Fadzil,Hilman Idham, Dr.Dzulkefly Ahmad,Azmi Sharom dll.... akan sokong IFC,Murtad.. akan hapuskan hak melayu

    ReplyDelete
  3. Kerajaan rasuah?? perh semua org kalu ada peluang nk kaya cepat akan rasuah. ko ingat pembangkang tak makan rasuah ke?? hahahaha... ko tak tahu ke jgn salahkan PARTI salahkan org yang makan rasuah kerana mereka pengkhianat Bangsa,Agama & Negara. Taniah Perkasa kerana list down pegawai & ahli politik Melayu yang kaki rasuah. mereka inilah yang memcemar imej bangsa bg Cina Kaya.bg jawatan tinggi dlm GLC pun tak guna.Sime Darby rugi,MAS rugi.. pastu bg Company IPP subsidi.kaya la tokey cina2 IPP tuh.Rakyat yg menderita bila kenaikan harga barang.

    ReplyDelete
  4. aku memang tak sokong!! DEMO BERSIH 2, 9 JULAI 2011 , MELAYU BERDEMO,INDIA & CINA TEPUK TANGAN JADI BATU API,YANG KENA BELASAH MELAYU,YANG MURTAD MELAYU,YANG KENA TANGKAP MELAYU,YANG RUGI MELAYU ! MEMANG BAHLOL PUNYA MELAYU !

    ReplyDelete
  5. btl tu bro...korg igt yg rasuah ni bn je ke...mne2 pegang pon same...dh name pon manusia...nk kaye cpt....yg penting hati bersih n tolak rasuah..tu yg penting tp kalo dh nk kaye ape pon jln...hahahaha...yg rugi kite yg untung bangsa len..pk2 la weh..

    ReplyDelete
  6. kau baca semula tuntutan dalam bersih tu.dan refleksi pada fikrah kau semula,fahami,jangan sekadar membuta tuli mengikut telunjuk,jelas kandungan tuntutan ini seiring dengan penambahbaikan masyarakt sivil
    dan bicara tentang melayu yang menjadi suruhan,pikirkan kembali,ini melayu yang benar benar memahami erti jerih perih yang menjadi pasak kepada majoriti negara, jika mahu bicara tentang erti liberasasi,baca kembali sejarah, di mana melayu yang sedar bisa menggoncang, bukan melayu yang rela dimomok media tanpa memikir.
    insaflah bila berkata, dan kembalilah semual pada fitrah kita, bahwa kebenaran perlu dicari!

    ReplyDelete
  7. Setahu saya, bapa rasuah negara adalah saudara Anwar Ibrahim, Rasuah bermula dengan hebat semasa Anwar Ibrahim menerajui MOF..

    Maka tidak hairan lah apabila Anwar keluar daripada ISA beliau mampu membeli kereta mewah dan rumah mewah, jika tidak duduk reban ayam je laa..

    ReplyDelete
  8. Demokrasi ala Lembu..bodoh punya himpunan..
    Macam tu ke nak perintah Malaysia..poodahh..
    Lebih baik buat demo pasal kecurian pasir di selangor daripada berdemo pasal pilihanraya..ada gak faedahnya..

    ReplyDelete
  9. Kalau nak sertai perhimpunan tu, biarlah tahu asasnya, dan kalau percaya dengan asas tu, berhimpunlah.

    Jangan nanti dah kena tangkap baru menyesal. Macam sebelum2 ni, kebanyakkannya yang muda2 dan tak tahu pun intipati perhimpunan tu sebenarnya. Sia-sia jer kena tangkap. Nak berjuang pun biar lah tahu hujung pangkal perjuangan tu.

    ReplyDelete
  10. bce dlu kandungan nye - ape bersih tu nk ...
    menghapuskan undi pos , menggunakan dakwat kekal pada kertas undi .. ko org OKU memang cmtu ..
    da klah nk memang balik kne pusing cerita .. jgn salah kan sesiape .. tgok dri sendiri law ko perfect bole la nk ckp org bodoh ..
    OKU = Orang Kuat UMNO

    ReplyDelete